اعضای یک قوه مقننه
نوشته شده توسط : لوکس

وكيل در مشهد

در "مجلس پایین" سیاستمداران برای نمایندگی حوزه های انتخابیه کوچکتر انتخاب می شوند. "مجلس بالا" معمولاً برای نمایندگی ایالت ها در یک سیستم فدرال (مانند استرالیا ، آلمان یا ایالات متحده) یا پیکربندی رای گیری متفاوت در یک سیستم واحد (مانند فرانسه) انتخاب می شود. در انگلستان ، مجلس نمایندگان از طرف دولت به عنوان مجلس بازنگری تعیین می شود. یکی از انتقادات به سیستم های دو اتاقه با دو اتاق منتخب این است که مجلس های بالا و پایین ممکن است به سادگی آینه یکدیگر باشند. توجیه سنتی دو اتاق کار این است که یک اتاق بالایی به عنوان یک خانه بازنگری عمل می کند. این می تواند خودسرانه و بی عدالتی را در اقدامات دولتی به حداقل برساند.

برای تصویب قانون ، اکثریت اعضای یک قوه مقننه باید به لایحه (قانون پیشنهادی) در هر مجلس رای دهند. به طور معمول چندین قرائت و اصلاحیه توسط جناح های مختلف سیاسی پیشنهاد می شود. اگر کشوری دارای قانون اساسی مستحکم باشد ، ممکن است اکثریت ویژه ای برای تغییر در قانون اساسی مورد نیاز باشد که تغییرات در قانون را دشوارتر می کند. یک دولت معمولاً این فرایند را هدایت می کند که می تواند از نمایندگان پارلمان (به عنوان مثال انگلستان یا آلمان) تشکیل شود. با این حال ، در سیستم ریاست جمهوری ، دولت معمولاً توسط یک مدیر اجرایی و مقامات کابینه منصوب شده وی (به عنوان مثال ایالات متحده یا برزیل) تشکیل می شود.
اجرایی
مقاله اصلی: اجرایی (دولتی)

قوه مجریه در یک سیستم حقوقی به عنوان مرکز اقتدار سیاسی دولت عمل می کند. در سیستم پارلمانی ، مانند انگلیس ، ایتالیا ، آلمان ، هند و ژاپن ، قوه مجریه به عنوان کابینه شناخته می شود و متشکل از اعضای قوه مقننه است. قوه مجریه توسط رئیس دولت هدایت می شود ، که دفتر وی تحت اعتماد قوه مقننه قدرت را در اختیار دارد. از آنجا که انتخابات مردمی احزاب سیاسی را برای حکومت تعیین می کند ، رهبر یک حزب می تواند بین انتخابات تغییر کند.





:: برچسب‌ها: وكيل در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: